Welkom!

op de pagina voor giften aan de PKN Oranjekerk in Rotterdam. Deze website wordt gebruikt voor de Actie Kerkbalans (AKB), voor het bestellen van collectebonnen en voor algemene giften. 

Als u op deze website een gebruikersaccount aanmaakt zijn giften makkelijk terug te vinden, bijvoorbeeld voor de belastingteruggaaf. 

Voor vragen kunt u altijd bij de kerkrentmeesters terecht. Kijk voor de contactgegevens in de Sleutel of op de website van de kerk: www.pkn-oranjekerk.nl

 


Veelgestelde vragen

1. Hoe kom ik aan mijn registratienummer?

Deze heeft u gekregen middels een brief van het kerkelijk bureau. Jaarlijks wordt er een brief verstuurd met daarin uw registratienummer. Via het kerkelijk bureau kunt u het nummer ook opvragen.

2. Wat is een toezegging?

Een toezegging is een soort van belofte/mededeling richting de gemeente dat u een bepaald bedrag wilt gaan overmaken. De gemeente kan deze informatie gebruiken om de begroting op te stellen.

3. Wat is een bijdrage?

Een bijdrage is in deze situatie het overmaken van een bepaald bedrag naar de gemeente voor een specifiek doel. Afhankelijk van het doel kan een bijdrage gedaan worden zonder dat daar eerst een toezegging voor gedaan is.

4. Wat is het verschil tussen een bijdrage en een toezegging?

De toezegging is de belofte/mededeling richting de betreffende gemeente dat u geld wilt gaan geven. Een bijdrage is het daadwerkelijk geven van geld.

5. Een toezegging gedaan, wat nu?

De toezegging die u ingevoerd heeft, houdt in dat u een mededeling heeft gedaan richting de betreffende gemeente. En dat u, verspreid over een bepaalde periode, een bepaald bedrag zult overmaken.

Als u gekozen heeft voor iDeal kunt u het bedrag (kan in de betreffende periode maar kan ook daarvoor of daarna, daar bent u zelf vrij in) door middel van een bijdrage op de site van SKG Collect overmaken.

Het systeem is zo opgezet dat als u een bijdrage doet voor een doel waar u een toezegging voor heeft gedaan, deze met elkaar in verband gebracht worden.

Als u de toezegging gedaan heeft voor een toekomstige periode kan de gemeente instellen dat u automatisch te zijner tijd een herinnering hiervoor ontvangt.

6. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?

Bij het uitvoeren van een iDEAL transactie wordt het geld eerst naar een tussenrekening doorgeboekt van iDEAL (Currence en de betreffende bank, ING) en vervolgens gaat het geld naar de 'Stichting derden gelden rekening' van SKG Collect. Dus het betreft hier één van de vele iDEAL tussenrekeningen van de ING bank.

7. iDEAL, wat is dat?

iDEAL is door een aantal banken (Rabobank, ING, Fortis, ABN AMRO, SNS Bank) ontwikkeld om op eenvoudige wijze via internet bestellingen in een webwinkel te betalen. Gedurende het bestelproces verlaat het gemeentelid tijdelijk de plaatselijke website van gemeente en komt terecht op de website van de eigen bank voor internetbankieren. Na betaling keert het gemeentelid terug naar de plaatselijke website. Aan het einde van het bestelproces ontvangt het gemeentelid per mail een bevestiging van de bestelling en de betaling.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar: http://www.ideal.nl/consument/