Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de vragen die regelmatig gesteld worden. Als u een vraag heeft,
kijk dan eerst even of het antwoord op deze pagina staat. Zo niet, neem contact met
ons op via het contact formulier

1. iDEAL, wat is dat?

2. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?

iDEAL, wat is dat?

iDEAL is door een aantal banken (Rabobank, ING, Fortis, ABN AMRO, SNS Bank)
ontwikkeld om op eenvoudige wijze via internet bestellingen in een webwinkel te
betalen. Gedurende het bestelproces verlaat het gemeentelid tijdelijk de plaatselijke
website van gemeente en komt terecht op de website van de eigen bank voor
internetbankieren. Na betaling keert het gemeentelid terug naar de plaatselijke
website. Aan het einde van het bestelproces ontvangt het gemeentelid per mail
bevestiging van de bestelling en de betaling.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar: http://www.ideal.nl/consument/

Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?

Bij het uitvoeren van een iDEAL transactie wordt het geld eerst naar een
tussenrekening doorgeboekt van iDEAL (Currence en de betreffende bank, ING) en
vervolgens gaat het geld naar de stichting derden gelden rekening van SKG Collect.
Dus het betreft hier één van de vele iDEAL tussenrekeningen van de ING bank.