Veelgestelde vragen

  1. Wat is een toezegging?
  2. Wat is een bijdrage?
  3. Wat is het verschil tussen een bijdrage en een toezegging?
  4. Een toezegging gedaan, wat nu?
  5. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?
  6. iDEAL, wat is dat?
  7. Hoe kom ik aan mijn registratienummer?

1. Wat is een toezegging?

Een toezegging is een mededeling richting de gemeente dat u een bedrag wilt overmaken. De gemeente kan deze informatie gebruiken om de begroting op te stellen.

2. Wat is een bijdrage?

Een bijdrage is het overmaken van een bedrag naar de gemeente voor een specifiek doel. Afhankelijk van het doel kan een bijdrage gedaan worden zonder dat daar eerst een toezegging aan vooraf is gegaan.

3. Wat is het verschil tussen een bijdrage en een toezegging?

Een toezegging is een mededeling richting de gemeente dat u geld wilt overmaken. Een bijdrage is het daadwerkelijk geven van geld.

4. Een toezegging gedaan, wat nu?

Een toezegging is een mededeling aan uw gemeente, dat u een bepaald bedrag zal overmaken, al of niet verspreid over een bepaalde periode.
Als u gekozen heeft voor betaling met iDeal kunt u het bedrag als bijdrage overmaken, in de aangegeven periode, maar ook daarvoor of daarna. Bij het doen van een bijdrage voor een doel, waar u een toezegging voor heeft gedaan, worden deze twee automatisch met elkaar in verband gebracht.
De gemeente kan instellen, dat u een herinnering krijgt voor toezeggingen in de toekomst.

5. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?

Als u een iDEAL transactie doet, wordt het geld eerst naar een tussenrekening doorgeboekt (Currence en de betreffende bank, ING). Vervolgens gaat het geld naar de 'Stichting derden gelden rekening' van SKG Collect. Dus het betreft hier één van de vele iDEAL tussenrekeningen van de ING bank.

6. iDEAL, wat is dat?

iDEAL is door een aantal banken ontwikkeld om op eenvoudige wijze via internet bestellingen in een webwinkel te betalen. Het gaat hier om de Rabobank, ING, Fortis, ABN AMRO en SNS Bank. Tijdens het bestelproces verlaat u tijdelijk de webwinkel van de gemeente en komt terecht op de website van de eigen bank voor internetbankieren. Na betaling keert u terug naar de webwinkel. Aan het einde van het bestelproces ontvangt u als opdrachtgever per mail een bevestiging van de bestelling en de betaling.

Voor meer informatie verwijzen we u naar: http://www.ideal.nl/consument/

7. Hoe kom ik aan mijn registratienummer?

Het kerkelijk bureau stuurt jaarlijks een brief, waarin uw registratienummer vermeld is. U kunt het ook rechtstreeks bij het kerkelijk bureau opvragen.

Veelgestelde vragen

Share |