Welkom op de website van ons Kerkelijk Bureau!

De Stichting Kerkelijk Geldbeheer (SKG) geeft doormiddel van [SKG Collect] gemeenteleden van plaatselijke kerken de gelegenheid om producten te bestellen en/of te betalen. Gemeenteleden kunnen toezeggingen doen in het kader van Actie Kerkbalans of het doen van een bijdrage of een éénmalige gift.

Ons Kerkelijk Bureau is geopend op donderdagochtend van 09.00 - 11.00 uur. Telefoon: (0343) 421391

Het e-mailadres voor de ledenadministratie en de bijdrageadministratie Kerkbalans: bureau@protestantsegemeentedoorn.nl.

Voor de financiële zaken: penningmeester@protestantsegemeentedoorn.nl.

Onze bankrekeningnummer luidt: NL68 FVLB 063.58.02.074

 

College van Kerkrentmeesters

De dagelijkse leiding is in handen van 3 kerkrentmeesters, die de taken onderling hebben verdeeld.

Taken:

·     Het beheer van gebouwen, waaronder het laten uitvoeren van reparaties en het aangaan van onderhoudsovereenkomsten.

·     Verhuur van de Maartenskerk en de zalen van de Koningshof.

·     Toezicht op een deugdelijk IT beleid.

·     Het beoordelen van rekeningen van leveranciers en declaraties van gemaakte kosten.

·     Het tijdig betalen van rekeningen en declaraties.

·     Het boeken van financiële transacties in het grootboek en het archiveren van belangrijke documenten.

·     Het opstellen van een (meerjaren)begroting en het afsluiten van de jaarrekening.

.     Contacten met een externe accountant, de burgerljke gemeente en het Regionaal College voor de Behandeling van Beheerszaken van de Protestantse Kerk Nederland.

·     Het beheer van liquide- en andere geldelijke middelen.

.     Zorgdragen voor geldwerving.

.     Het afsluiten en beheren van verzekeringspolissen.

·     Toezicht op kosterszaken en personeelszaken van de Koningshof.

·     Kortom alles wat te maken heeft met de “materiële zaken” van de kerk (van niet diaconale aard).

 

De kerkrentmeesters worden ondersteund door een team enthousiaste mensen, dat elk een specifiek aandachtsgebied heeft, bijvoorbeeld:

·     Beheer Koningshof met drie vaste medewerkers.

-     Kerkelijk bureau/ledenadministratie.

·     Kerkbalansactiviteiten w.o. inning van vrijwillige bijdragen.

       .     Kostersteam voor de erediensten.

       ·    Telcommissie collecteopbrengsten.

       .     IT netwerkbeheer

       .     Archiveren van notulen, administratie- en ander belangrijke documenten.