Veelgestelde vragen

  1. Wat zijn de doelen van de collecten in de kerkdienst?
  2. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
  3. Wordt mijn bijdrage of bestelling direct verwerkt?
  4. Hoe werkt het tegoed?
  5. Wat is een toezegging?
  6. Wat is het verschil tussen een bijdrage en een toezegging?
  7. Wat is een bijdrage?
  8. Een toezegging gedaan, wat nu?
  9. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?
  10. iDEAL, wat is dat?

1. Wat zijn de doelen van de collecten in de kerkdienst?

In de kerkdiensten wordt er gecollecteerd voor:
- 1e collecte (diaconie)
- 2e collecte (instandhouding eredienst)
- 3e collecte (extra collecte
Daarnaast zijn bij de uitgang de offerblokken en de zendingsbussen aanwezig.

De doelen van de 1e en 3e collect verschillen per week. Dit kunt u terug lezen in de zondagsbrief of kerkbode. U kunt tot en met maandag geven voor het doel van de zondag er voor. Alle bijdragen vanaf dinsdag zijn voor de doelen van de komende zondag.

2. Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Dit hangt af van het soort bijdrage of product dat u doet. Dit kan zijn automatische incasso, iDeal of met tegoed.

3. Wordt mijn bijdrage of bestelling direct verwerkt?

Uw bijdrage of bestelling wordt direct geplaatst en verwerkt.
In geval van automatische incasso, duurt de verwerking enkele dagen
- Voor maandag 18:00 uur geplaatst - verwerking uiterlijk dinsdag
- Voor woensdag 18:00 uur geplaatst - verwerkt op donderdag
- Voor zaterdag 18:00 uur geplaatst - verwerkt op zaterdag

4. Hoe werkt het tegoed?

U kunt vooraf tegoed storten, waarmee u daarna uw wekelijkse collecte bijdrage kunt betalen. Zo houdt u overzicht op uw bankrekening.
Onder “Mijn account” kunt u uw tegoed inzien en nieuw tegoed storten.
Om te betalen met uw tegoed, kiest u dit als betaalwijze bij het afrekenen van uw collecte bijdrage.

5. Wat is een toezegging?

Een toezegging is een mededeling richting de gemeente dat u een bedrag wilt overmaken. De gemeente kan deze informatie gebruiken om de begroting op te stellen.

6. Wat is het verschil tussen een bijdrage en een toezegging?

Een toezegging is een mededeling richting de gemeente dat u geld wilt overmaken. Een bijdrage is het daadwerkelijk geven van geld.

7. Wat is een bijdrage?

Een bijdrage is het overmaken van een bedrag naar de gemeente voor een specifiek doel. Afhankelijk van het doel kan een bijdrage gedaan worden zonder dat daar eerst een toezegging aan vooraf is gegaan.

8. Een toezegging gedaan, wat nu?

Een toezegging is een mededeling aan uw gemeente, dat u een bepaald bedrag zal overmaken, al of niet verspreid over een bepaalde periode.
Als u gekozen heeft voor betaling met iDeal kunt u het bedrag als bijdrage overmaken, in de aangegeven periode, maar ook daarvoor of daarna. Bij het doen van een bijdrage voor een doel, waar u een toezegging voor heeft gedaan, worden deze twee automatisch met elkaar in verband gebracht.
De gemeente kan instellen, dat u een herinnering krijgt voor toezeggingen in de toekomst.

9. Vreemd rekeningnummer bij iDEAL transacties?

Als u een iDEAL transactie doet, wordt het geld eerst naar een tussenrekening doorgeboekt (Currence en de betreffende bank, ING). Vervolgens gaat het geld naar de 'Stichting derden gelden rekening' van SKG Collect. Dus het betreft hier één van de vele iDEAL tussenrekeningen van de ING bank.

10. iDEAL, wat is dat?

iDEAL is door een aantal banken ontwikkeld om op eenvoudige wijze via internet bestellingen in een webwinkel te betalen. Het gaat hier om de Rabobank, ING, Fortis, ABN AMRO en SNS Bank. Tijdens het bestelproces verlaat u tijdelijk de webwinkel van de gemeente en komt terecht op de website van de eigen bank voor internetbankieren. Na betaling keert u terug naar de webwinkel. Aan het einde van het bestelproces ontvangt u als opdrachtgever per mail een bevestiging van de bestelling en de betaling.

Voor meer informatie verwijzen we u naar: http://www.ideal.nl/consument/